Αναπαλαιώσεις Διατηρητέων Κτιρίων, Μνημεία, Αγάλματα

  • Αναπαλαιώσεις διατηρητέων κτιρίων με χρήση τεχνικών εργασιών παλιάς εποχής με σύγχρονα υλικά απεριόριστης αντοχής.
  • Αποτύπωση εκμαγείων αγαλμάτων, μνημείων και δομικών διακοσμητικών στοιχείων εξωτερικών όψεων, συντήρηση, αντιγραφές, επιδιορθώσεις.

Η Smart Technical Solutions συνεργάζεται στον τομέα αυτό με εξειδικευμένο συνεργείο με εμπειρία αρκετών δεκαετιών.

Τεχνική περιγραφή εργασιών

Κάθε αναπαλαίωση έχει τη δική της προσωπικότητα, ακολουθούμε αυτό που μας ζητάει το κτίριο να κάνουμε, δεν κάνουμε κάτι έξω από το στυλ που ήδη υπάρχει.  Χρησιμοποιούμε πολύ πιο ισχυρά υλικά από τα αρχικά υλικά, που για την εποχή τους ήταν άριστα, αλλά τώρα έχει προχωρήσει πολύ η τεχνολογία και είμαστε σε θέση να έχουμε αποτέλεσμα ίδιο και απαράλλαχτο με το παλαιό, αλλά με πρακτικά αθάνατα υλικά.

  • Χαλαζίας: απεριόριστη διάρκεια ζωής και δυνατότητα για πολύπλοκες κατασκευές
    Η διάρκεια των δομικών στοιχείων απεριόριστη, δηλαδή δεν πρόκειται να χαλάσουν ξανά σε 50 χρόνια, όπως συνέβαινε με τα αρχικά υλικά της παλιάς εποχής. Η βάση είναι ο χαλαζίας, που έχει μεγάλες μηχανικές αντοχές αμετάβλητες. Επίσης, είναι ένα υλικό με το οποίο μπορεί ένας ικανός τεχνίτης να κατασκευάζει πολύ δύσκολα αντικείμενα, πολύ ανάγλυφα. Τα αντικείμενα που κατασκευάζονται με βάση χαλαζία μέχρι τώρα φαίνεται να έχουν απεριόριστη διάρκεια ζωής, αφού τα πρώτα που κατασκευάστηκαν πριν από πολλά χρόνια δεν έχουν αρχίσει ακόμα να φθείρονται.
  • Κατασκευές ελεύθερες από άλατα για την προστασία της ζωγραφικής
    Στα ασβεστοκονιάματα χρησιμοποιείται ασβέστης λιωμένος σε φωτιά, που έχει περάσει από 15 σουρώματα, ώστε τα άλατα να εξαλειφθούν και να μην βλάψουν τις τοιχογραφίες, για να παραμείνει η ζωγραφική ακέραιη και να μην αλλοιωθεί με το χρόνο. Το συνεργείο κατέχει καλά όλες αυτές τις τεχνολογίες που απαιτούνται για την προστασία του κάθε έργου, με τα σωστά υλικά ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε έργου, μελετημένα, με προδιαγραφές, για να εξασφαλίζουν στον πελάτη διάρκεια ζωής απεριόριστη.
  • Σκληρό υπόστρωμα για την προστασία της ζωγραφικής
    Γίνεται ειδική επεξεργασία του επιχρίσματος, ώστε να βγει καθαρός χωρίς άλατα ο χαλαζίας. Η άμμος πλένεται 3 φορές. Τα αντικείμενα, όπως π.χ. κολώνες σε απομίμηση μαρμάρου, δεν κατασκευάζονται από απλό γύψο, επειδή είναι πορώδης και κάνει απορρόφηση του χρώματος. Χρησιμοποιείται αντ’ αυτού σκληρός γύψος άνυδρος, χωρίς απορροφητικότητα, για να παραμείνει η ζωγραφική ζωντανή και να μην είναι αμυδρή εξαρχής, ούτε να μην ξεθωριάζει με τον καρίο. Επίσης, το υπόστρωμα γίνεται πολύ σκληρό, ώστε να μη βαθουλώνει ούτε να χαράζει αν ακουμπήσει κάποιος επάνω στο αντικείμενο.
  • Χρήση ελαφρών υλικών με απεριόριστες αντοχές
    Επίσης, χρησιμοποιούνται ελαφριά υλικά, όπως είναι η εξηλασμένη πολυστερίνη με επίστρωση χαλαζία με κόλλες και χρώμα, για τη δημιουργία ελαφριάς κορνίζας με μικρό βάρος (ντεκόρ οροφών, ψευδοροφών, καμάρες και εσωτερικών χώρων γενικά). Στην Ελλάδα οι πελάτες συνήθως φοβούνται τη συρρίκνωση της πολυστερίνης, γι’ αυτό και είναι διστακτικοί, και γι’ αυτό προτιμούν αδρανή υλικά, που όμως έχουν μεγάλο βάρος. Εξασφαλίζουμε τη μη συρρίκνωση με εξηλασμένη αντί διογκωμένης πολυστερίνης.
  • Μάρμαρα
    Στα μάρμαρα χρησιμοποιούμε το μάρμαρο όχι τόσο ως επενδυτικό στοιχείο αλλά κυρίως ως διακοσμητικό. Ζαρντινιέρες, coffee tables, ανθοστήλες, κολώνες, τζάκια, επενδύσεις με διακοσμητικά στοιχεία, είναι μερικές από τις εφαρμογές του μαρμάρου στα έργα μας. Επίσης πολύ μάρμαρο το δουλεύουμε στο χέρι με σκάλισμα. Μέχρι και έργα αφηρημένης τέχνης κάνουμε πάνω στο μάρμαρο.
  • Ξύλα
    Σε συνεργασία με άλλο συνεργείο μας αναλαμβάνουμε και τις ξύλινες κατασκευές των κτιρίων που αναπαλαιωνουμε.
  • Ψευδοροφές
    Εκτός από τις συμβατικές κατασκευές με ξύλο ή γυψοσανίδα, κατασκευάζουμε επίσης ψευδοροφές από τεντωμένη μεμβράνη (πλαστικοποιημένο ύφασμα, που το ζεσταίνουμε, διαστέλλεται, το κουμπώνουμε περιμετρικά με μεταλλικό στοιχείο και, όταν ψυχθεί είναι έτοιμο, σταθεροποιημένο στη θέση του).
  • Τσιμεντένια κλωστρά
    Σε διάφορα σχήματα, με τρύπες, ρόμβους, τετράγωνα, τρίγωνα κτλ. Παίρνουμε τις διαστάσεις και δημιουργύμε το κλωστρό που θέλουμε.
  • Ανάγλυφες τεχνοτροπίες
    Εφαρμόζονται σε πολλές εφαρμογές, όπως π.χ. δεξιά και αριστερά από το τζάκι. Γίνονται με ειδικές σπατουλές, διχρωμία, τριχρωμία ή τετραχρωμία, για παλαίωση. Ο τοίχος γίνεται τραχύς, με μικρές τρύπες ή άλλα ανάγλυφα σχέδια. Επίσης, γίνεται απομίμηση δέρματος ή άλλων υλικών. Αυτές οι τεχνοτροπίες ξεκίνησαν στην Ιταλία, όπου βάφανε τα κάστρα για την αντιμετώπιση της ανερχόμενης υγρασίας. Η λύση που είχαν βρει τότε ήταν μία μάζα πυλού, ένα είδος πάστας, που έδινε την εικόνα παλαίωσης. Γινόταν σπατουλάρισμα με διάφορα χρώματα. Έτσι βγήκαν αυτές οι τεχνοτροπίες, που σήμερα χρησιμοποιούνται ευρέως (stucco veneziano, marmorino (με χαλαζία μέσα), grassello di calce και άλλες τεχνοτροπίες παρουσίασης επιφανειών).
  • Σοβατίσματα με τον παλιό τρόπο
    Πολύ λίγοι σήμερα στην Ελλάδα γνωρίζουν το μπαγλαντί, την παλιά μέθοδο σοβατίσματος στα ταβάνια. Καρφώνανε πηχάκια (μπαγλαντόπηχες) κάτω από το ταβάνι και πετάγανε ασβέστη με λάσπη και κατσικότριχα. Ομοίως, για να συγκρατήσουν τις κορνίζες συμπαγείς στα νεοκλασικά κτίρια έβαζαν και εκεί κατσικότριχα, όπως επίσης στις φόρμες για καμάρες και σε άλλους σχηματισμούς. Με πιο σύγχρονα υλικά εφαρμόζουμε τη μέθοδο του μπαγλαντί στα έργα μας, με ίνες προπυλενίου αντί κατσικότριχα. Ο σοβάς αυτός αποτελεί την τελική επιφάνεια, που βγαίνει σε διάφορα χρώματα.
  • Μονωτικά υλικά εμποτισμού, με βαθιά διείσδυση στους πόρους των επιφανειών
    Η σειρά μονωτικών, ενισχυτικών και επισκευαστικών ακρυλικών ρητινών WINWET εξασφαλίζει την αδιαβροχοποίηση σε δύσκολες επιφάνειες, όπως είναι για παράδειγμα οι αρμοί της πέτρας. Συνολική παρουσίαση των πεδίων εφαρμογής αυτών των υλικών θα βρείτε εδώ.
  • Διακοσμητικά πεπαλαιωμένα τουβλάκια
    Συλλογή “Αθηναϊκό τουβλάκι”
    Επενδυτικά τούβλα, που με την πεπαλαιωμένη όψη τους, τα γήινα χρώματα και τις έτοιμες γωνίες που προσφέρουν συμπαγές αποτέλεσμα, φέρνουν στο σήμερα το χθες, ενώ παράλληλα προσφέρουν πρακτικότητα και ευκολία στα αρχιτεκτονικά και διακοσμητικά προβλήματα.
    Χρωματισμοί: ώχρα, κεραμιδί ανοικτό, κεραμιδί σκούρο, μπεζ, ώχρα σκούρα, καφέ.Διακοσμητικά τουβλάκια
  • Γύψινα διακοσμητικά στοιχεία

Γύψινα διακοσμητικά στοιχεία

 

ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ & ΕΡΓΑ

Αναπαλαίωση κτισμάτων και άγαλμα στον Πόρο Τροιζηνίας

Έγινε ανάπλαση, συντήρηση και αναπαλαίωση των κτισμάτων του Ναύσταθμου των Ρώσων που βοήθησαν την Ελληνική Επανάσταση το 1821.
Έγινε ανάπλαση των πέτρινων δομικών στοιχείων, για την ακριβή παρουσίαση του κτίσματος όπως το είχαν τότε οι Ρώσοι.
Επίσης, στήθηκε το άγαλμα για τον Καλό Αγγελο της Φιλίας του Κόσμου, και ειδκότερα της Φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας. Όμοιο άγαλμα στήθηκε από το συνεργείο μας στην πλατεία της Ιερισσού στη Χαλκιδική (βλ. επόμενη φωτογραφία), καθώς και σε άλλες 27 χώρες της Ευρώπης, που έγιναν από άλλους τεχνίτες των χωρών αυτών.

Άγαλμα στον Πόρο

Άγαλμα στην Ιερισσό Χαλκιδικής

Αγαλμα Χαλκιδικής 1

Κάστρο στην Τσεχία, που έγινε ξενοδοχείο

Και αυτό το έργο αναπαλαίωσης εκτελέστηκε εξολοκλήρου από το συνεργείο μας.

Hotel Krakonos, Τσεχία

Άλλα έργα αναπαλαίωσης που εκτελέστηκαν από το συνεργείο μας

  • Eurobank
    Κεντρικά γραφεία στην Πολιτεία
  • Ξενοδοχεία
    Intercontinental, Αθήνα
    Hilton Ramsis, Κάιρο
    Nacosta, Κάιρο
    Hyatt Casino, Θεσσαλονίκη
    Hargada, Αίγυπτος
  • Ροταριανός Σύλλογος
    Αίθουσα συναντήσεων του συλλόγου στη Μασαχουσέτη
  • Αναπαλαίωση πύργου στο Newport Αμερικής
    Ο πύργος βρίσκεται κοντά στη Μασαχουσέτη και ανήκει στις αδελφές Marlboro.
  • Αναπαλαίωση σε νεοκλασικό κτίριο
    Στην Πλατεία Θεμιστοκλέους, απέναντι στην Αγία Τριάδα εκκλησία στον Πειραιά.
  • Πολλά νεοκλασικά στην Ελλάδα και στην Αμερική
    Κατοικίες ή κτίρια γραφείων που ανήκουν σε γνωστούς Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες.
  • Αρκετές χριστιανικές εκκλησίες στο Κάιρο και στην Ελλάδα.
    Τέμπλα εκκλησιών, δωδεκάορτα με άμπελο, αετούς κωνσταντινάτους, κολωνάκια με σταυρούς, θόλος με τον Παντοκράτορα, σε συνερασία με ζωγράφους και πολλά άλλα.
  • Κτίριο Εθνικής Τράπεζας στο λιμάνι του Πειραιά:
    Το κτίριο έγινε όπως ήταν παλιά, αποκαταστάθηκαν πλήρως όλα τα φουρούσια, κιονόκρανα, κορνίζες, αετώματα, μετώπες, ανάγλυφα στοιχεία.
  • Διάφορα κάστρα
    Στην Αμερική, στην Ευρώπη και στην Αφρική.
  • Αρχιτεκτονικοί ρυθμοί όλων των ειδών
    Ινδικός, κορινθιακός, μπαρόκ, κλασικός, νεοκλασικός κ.ά.
Μοιράσου το στα social media