Θολότητα Νερού σε Πισίνες, Κολυμβητήρια, Water Parks κτλ.

Το πρόβλημα της θολότητας

Κατά την περίοδο αιχμής (Ιούλιο και Αύγουστο) οι επαγγελματικές πισίνες κατά κανόνα έχουν πολύ θολό νερό. Μπορεί τους υπόλοιπους μήνες οι συντηρητές των κολυμβητικών δεξαμενών να τα καταφέρνουν περίφημα με τις γνωστές συμβατικές μεθόδους και να διατηρούν το νερό διαυγές, κρυστάλλινο, αλλά με την άνοδο της θερμοκρασίας αυτούς τους δύο μήνες και με την εντατική χρήση που γίνεται στην πισίνα από εκατοντάδες άτομα καθημερινά, οι συμβατικές μέθοδοι (χλωρίωση, τακτικά σοκ χλωρίωσης και άλλα χημικά) είναι αδύνατο να φέρουν ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

Επιπλέον, μην ξεχνάμε και τους παράγοντες υγεία και οικολογία, καθώς τα χημικά αυτά είναι επιζήμια και για την υγεία μας και για το περιβάλλον. Ειδικότερα, για το θέμα της υγείας μπορείτε να πατήστε εδώ, για να λάβετε μία πλήρη ενημέρωση.

Οι κίνδυνοι για την επιχείρηση

Για να επανέλθουμε, όμως, στο θέμα μας, το πρόβλημα είναι φλέγον για τους επιχειρηματίες που φιλοξενούν καθημερινά δεκάδες ή εκατοντάδες άτομα στις πισίνες ή στα water parks τους όπου το νερό είναι θολό. Συγκεκριμένα, έχουν σοβαρούς λόγους να ανησυχούν, επειδή γνωρίζουν πολύ καλά ότι διατρέχουν τους εξής άμεσους κινδύνους, όπως έχει δείξει η πράξη επανειλημμένα:

  1. Δυσφήμιση της μονάδας
    Για μία τουστική μονάδα ή μονάδα μαζικής εστίασης (ξενοδοχείο, water park, καφετέρια, χώρος αναψυχής κτλ.) είναι μαθηματικά βέβαιο ότι η πληροφορία σχετικά με τη θολότητα του νερού της πισίνας (που συχνά συνοδεύεται και από έντονη οσμή χλωρίου εξαιτίας της υπερπροσπάθειας των συντηρητών να σώσουν την κατάσταση ρίχνοντας “τόνους” χλωρίου στην πισίνα) μεταδίδεται από στόμα σε στόμα με πολύ γρήγορους ρυθμούς, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή της πελατείας προς άλλες μονάδες με καθαρότερες πισίνες (ή προς τη θάλασσα, αν δεν βρουν πουθενά διαυγές και άοσμο νερό οι πελάτες).
    Επιπλέον, μην ξεχνάμε ότι οι δυσμενείς δημοσιεύσεις παραπονούμενων πελατών στο διαδίκτυο δεν σβήνονται ποτέ! Αυτή είναι η χειρότερη μορφή δυσφήμισης και, αν δείτε στο διαδίκτυο, θα βρείτε δυστυχώς πάρα πολλές ελληνικές τουριστικές μονάδες να έχουν πέσει θύματά της, είτε δίκαια είτε άδικα. Είναι άγνωστο το πόσες κρατήσεις χάνουν αυτές οι μονάδες από αυτήν την αιτία, αφού είναι άγνωστος και ο αριθμός των δυνητικών πελατών που τις διαβάζει και που επηρεάζεται από αυτές σε βαθμό καθοριστικό για την τελική επιλογή του ξενοδοχείου που θα προτιμήσει να περάσει τις διακοπές του.
  2. Επιβολή προστίμου από την Υγειονομική Υπηρεσία της Νομαρχίας.
    Οι υγειονομικές υπηρεσίες των νομαρχιών είναι υποχρεωμένες, εφόσον εντοπίσουν προβλήματα στο νερό, να επιβάλουν πρόστιμα, δεδομένου ότι η θολότητα είναι μόνο η κορφή του παγόβουνου, αφού μαρτυράει την υπερβολική συγκέντρωση οργανικών ενώσεων, χλωραμινών, αντηλιακών λαδιών, ούρων, ιδρώτα και άλλων ανθυγιεινών ουσιών μέσα στο νερό.
  3. Υποχρέωση για παύση της λειτουργίας.
    Επίσης, κατά κανόνα δίνεται από την Υγειονομική Υπηρεσία στην επιχείρηση μία χρονική προθεσμία λίγων ημερών για να αποκαταστήσει το πρόβλημα, διαφορετικά υποχρεούται να σταματήσει τη λειτουργία της πισίνας για λόγους προστασίας της δημόσιας ασφάλειας. Σε μια τέτοια περίπτωση, η επιχείρηση αδυνατεί να παράσχει στους πελάτες της μία υπηρεσιά που τους είχε υποσχεθεί, πράγμα που οδηγεί σε δυσφήμιση και σε καταβολή αποζημιώσεων.
  4. Χρηματική αποζημίωση σε πελάτες.
    Όμως, όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι ξενοδόχοι, η καταβολή χρηματικών αποζημιώσεων δεν χρειάζεται οπωσδήποτε σταμάτημα της πισίνας για να συμβεί. Είναι γνωστό ότι πολλοί τουρίστες είναι σε συνεχή επιφυλακή για τον εντοπισμό ψεγαδιών στις προσφερόμενες υπηρεσίες των ξενοδοχείων που τους φιλοξενούν. Στη συνέχεια, κάνουν μία γραπτή έκθεση στο πρακτορείο και εκείνο, για να μην έρθει σε ρήξη με την πελατεία του, τους αποζημιώνει χωρίς δεύτερη κουβέντα και παρακρατά τα ποσά των αποζημιώσεων από την αμοιβή του ξενοδοχείου, χωρίς καν να το ρωτήσει.
    Τέτοιου είδους ιστορίες έχουν να αφηγούνται όλοι σχεδόν οι ξενοδόχοι. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό να λαμβάνουν τα μέτρα τους ώστε να μην πέφτουν εύκολα θύματα τέτοιων κακόπιστων πελατών. Για την ιστορία αναφέρουμε ότι ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες έχουν τη φήμη ότι οι τουρίστες που έρχονται από αυτές ψάχνουν μονίμως αιτίες για αποζημίωση. Δεν θα αναφέρουμε εδώ ποιες ακριβώς είναι αυτές οι χώρες, μπορείτε όμως να μιλήσετε με ξενοδόχους και θα σας πουν.
  5. Αναγκαστική διακοπή συνεργασίας με τα μεγάλα διεθνή τουριστικά πρακτορεία.
    Όσο περνούν τα χρόνια, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι τουρίστες έχουν όλο και περισσότερες απαιτήσεις σε θέματα ποιότητας, υγείας και ασφάλειας, επειδή γίνονται αποδέκτες σχετικής ενημέρωσης από την τηλεόραση και από ανταγωνιστικές εταιρείες που διαφοροποιούνται προσφέροντας περισσότερα σε αυτούς τους νευραλγικούς τομείς. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα διεθνή πρακτορεία, προκειμένου να διατηρήσουν την πελατεία τους, υποχρεώνονται να επιβάλλουν στους ξενοδόχους συμμόρφωση με όλα τα διεθνώς αποδεκτά πρότυπα σε θέματα υγείας και ασφάλειας. Ένα από αυτά είναι και η σύσταση του νερού της πισίνας καθώς και τα μέτρα προστασίας που θα λάβει ο επιχειρηματίας για την εξασφάλιση σταθερής ποιότητας και διαύγειας του νερού, χωρίς έκθεση των πελατών σε κινδύνους εξαιτίας της υπερχλωρίωσης. 
  6. Αστική ευθύνη για περιστατικά δύσπνοιας, αναφυλαξίας, δερματολογικά, όρασης κ.ά.
    Ίσως ο χειρότερος εφιάλτης κάθε επιχείρησης που φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις της μεγάλο αριθμό ατόμων για μεγάλα χρονικά διαστήματα να είναι η αστική ευθύνη εξαιτίας ατυχήματος ή ασθένειας για τα οποία μπορεί να αποδοθεί ευθύνη στην επιχείρηση. Υπάρχουν, βέβαια, και οι ασφαλιστικές εταιρείες, που καλύπτουν τις αποζημιώσεις που θα επιβληθούν από τα αστικά δικαστήρια στην επιχείρηση, δεν παύει όμως να είναι μία διαδικασία επώδυνη για τον επιχειρηματία, ιδιαίτερα αν προκληθεί μόνιμη αναπηρία ή θάνατος σε κάποιον πελάτη της επιχείρησής του. Περιστατικά ασθένειας εξαιτίας της κακής ποιότητας του νερού στις πισίνες δημοσιεύονται συχνά. Ένα από αυτά θα το βρείτε, εάν πατήσετε εδώ.

Τονίζουμε εδώ και πάλι ότι οι πιο πάνω κίνδυνοι είναι πέρα για πέρα πραγματικοί και ότι κάθε χρόνο αυτούς τους δύο μήνες γίνονται όλοι πραγματικότητα αρκετές φορές ο καθένας συνολικά σε όλη την Ελλάδα. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για όλες τις χώρες που έχουν ζεστό κλίμα και τουριστική κίνηση το καλοκαίρι.

Οι λύσεις που προτείνει η Smart Technical Solutions

Όσο αφορά τις λύσεις για την αντιμετώπιση των πιο πάνω προβλημάτων που προξενεί στις επιχειρήσεις το θολό νερό στις πισίνες, θα τις διακρίνουμε σε δύο κατηγορίες:

  1. Προληπτική λύση
    Για τους προνοητικούς επιχειρηματίες η σωστή λύση είναι η εγκατάσταση ενός συστήματος OXYGENEO που συνδυάζει τον ιονισμό με χαλκό και άργυρο και την οξυγόνωση. Όπως θα δείτε στη σελίδα παρουσίασης του προϊόντος, το σύστημα αυτό εξασφαλίζει διαυγές νερό, χωρίς θολότητα, πρασίνισμα του νερού, οσμές, οργανικές ενώσεις, χλωραμίνες, κυανουρικό οξύ, αντηλιακά λάδια, ούρα και άλλες ουσίες που προξενούν προβλήματα.
    Συνιστάται να συνδυάζεται η χρήση του περιστασιακά με το ενεργό οξυγόνο OXONE (βλ. επόμενη παράγραφο).
  2. Πυροσβεστική λύση
    Ας μας επιτραπεί η χρήση αυτού του όρου, αφού στα γραφεία της εταιρείας μας έρχονται τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο πολλά τηλεφωνήματα από ξενοδόχους που βρίσκονται σε απόγνωση, επειδή με τα συμβατικά μέσα που διαθέτουν δεν βρίσκουν τον τρόπο για να δώσουν λύση στο πρόβλημα της θολότητας και της οσμής του νερού όταν κάνει πολύ ζέστη και γίνεται εντατική χρήση της πισίνας από πολλούς πελάτες. Η λύση τότε είναι το προϊόν της Dupont Αμερικής, ενεργό οξυγόνο OXONE D15, το οποίο μέσα σε λίγα λεπτά αποκαθιστά πλήρως την πισίνα. Μάλιστα, η κολύμβηση επιτρέπεται μόλις μισή ώρα μετά τη ρίψη του ενεργού οξυγόνου, σε αντίθεση με το σοκ χλωρίωσης που απαγορεύει τη χρήση της πισίνας για 12 ώρες!

Το κόστος και ο χρόνος απόσβεσης των πιο πάνω λύσεων

Τονίζουμε εδώ ότι τόσο η προληπτική λύση όσο και η πυροσβεστική λύση έχουν αμελητέο κόστος σε σύγκριση με τα κόστη που θα προκύψουν για την επιχείρηση αν ένας μόνος από τους κινδύνους που αναφέραμε πιο πάνω γίνει πραγματικότητα. Γι’ αυτό, είναι μία συνετή απόφαση για κάθε επιχειρηματία να προβεί άμεσα στη λήψη των μέτρων που περιγράφονται πιο πάνω.

Επιπλέον, μία επένδυση στη μετατροπή μίας πισίνας σε οικολογική, με την κατάλληλη προβολή της στο διαδίκτυο, στα prospectus και στα συνεργαζόμενα πρακτορεία θα προσελκύσει στην επιχείρηση το ποσοστό εκείνο του πληθυσμού που αρνείται για λόγους υγείας ή για λόγους αρχής να κολυμπήσει σε νερό με χλώριο. Το ποσοστό αυτό, σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, υπερβαίνει το 50% του πληθυσμού. Μια διαφοροποίηση μίας επιχείρησης προς αυτήν την κατεύθυνση την φέρνει άμεσα σε ιδιαίτερα προνομιακή θέση απέναντι σε άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα, αν πρόκειται π.χ. για ξενοδοχείο, οι κρατήσεις να αυξάνονται κατακόρυφα, όπως έχει ήδη αποδειχθεί επανειλημμένα σε πελάτες της Smart Technical Solutions που υιοθέτησαν τις πιο πάνω λύσεις. Συνεπώς, η επένδυση αποσβένεται σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα από μία σεζόν.

Για περισσότερες πληροφορίες ή για άμεση παραγγελία σε περίπτωση που έχετε τώρα οξύ πρόβλημα θολότητας και οσμής στην πισίνα σας, επικοινωνήστε μαζί μας.

Μοιράσου το στα social media